Negara-Negara Pengunjung (Mulai 7 Julai 2015)

Flag Counter

Sunday 9 October 2016

DnD MARKETplace di UIA Gombak sempena IFIW 2016


( 1 Dirham IFIW 2016 yang digunakan untuk transaksi di Souq )


( Rusdi dari Tg.Malim, membeli barangan makanan dari Peniaga Food Truck
menggunakan dirham IFIW)


( Peniaga Makanan menerima 2 dirham dari Bakhtiar sambil disaksikan oleh Hj. Awaluddin )




PASAR MUAMALAH

Setelah terkuburnya Souq Muamalah Madinah ( Tonton SINI ) anjuran bersama KGT dan aktivis dinar dirham serta beberapa Souq yang menerimapakai dinar dan dirham seperti di Masjid TTDI Jaya-Shah Alam dan Masjid Shah Alam, pasar Muamalah yang berteraskan dinar dan dirham kembali semula di Universiti Islam Antarabangsa,Gombak bersempena acara IFIW 2016.

Walaupun tidak ramai peniaga yang mengambil bahagian - terdapat 3 foodtruck di tepi bangunan Cultural and Activity Centre atau CAC dan beberapa peniaga lain di dalam CAC yang menjual pakaian, haruman dan lain-lain...kembalinya pasar sebegini sedikit sebanyak dapat mengembalikan semangat para aktivis dinar dirham dalam usaha mereka menentang riba dan fiat money.

Terima kasih juga saya ucapkan kepada Bakhtiar (Pengurus NUBEX) yang telah belanja saya makan dan minum menggunakan dirham IFIW. Sempat juga saya ketemu dan bersembang dengan super senior saya Haji Awaluddin dan kenalan lama yang baru jumpa balik iaitu Rusdi yang datang dari Tanjung Malim.







1 comment:

  1. Perlu lebih banyak pasar yg menerima dinar dan dirham .. biar ia bermula keil tapi pengakhiran yg mengoncang dunia ..

    ReplyDelete