Negara-Negara Pengunjung (Mulai 7 Julai 2015)

Flag Counter

Friday 22 August 2014

Wacana Ekonomi Islam: Pertumbuhan, Halatuju & Cabaran Ekonomi Bumiputera @UiTM Merbok, KEDAH.

( Pertama Kali Membentang di Kedah )

( Rakan Pembentang Bersama - Shamsul Yunos & Taufiq Khalid Sahan )

Ustaz Muhaizam yang telah saya jumpa di Bayan Lepas, Pulau Pinang pada awal tahun 2014 menjemput saya ke UiTM Kedah di Merbok untuk satu acara wacana ilmu. Saya fikirkan ini satu jemputan yang baik kerana saya tidak pernah membentang di Kedah walaupun adik saya pernah membuat kursus pra-guaman di UiTM Merbok suatu waktu dahulu.

Setelah berkomunikasi beberapa kali, akhirnya saya bersetuju membentangkan tajuk  " Kejatuhan Nilai Wang Fiat: Peranan Sistem Ekonomi Islam ". Saya hampir tidak dapat menghadirkan diri kerana perlu ke Taichung, Taiwan untuk menemani anak bongsu saya yang berumur 7 tahun dan mewakili Malaysia ke 10th Asian Schools Chess Championship 2014. Di samping itu saya pun demam teruk akan tetapi Allah SWT adalah sebaik-baik prancang.

No comments:

Post a Comment